Kaedah pengiklanan melalui pesanan ringkas atau SMS mungkin tidak sama popular dibandingkan dengan yang lain tetapi wajar dipertimbangkan bagi anda yang sedang memajukan startup atau perniagaan di peringkat awal.
Berikut adalah 3 cara yang boleh Anda lakukan dengan menggunakan SMS sebagai media pemasaran startup Anda.
Perkenalkan pasukan kerja anda dengan pemasaran SMS
Kaedah kempen pemasaran yang berbeza boleh mencapai tujuan yang berbeza-beza.
Secara umumnya, anda seharusnya berusaha meningkatkan kesedaran dan memupuk hubungan dengan pelanggan kerana setiap satu memainkan peranan penting.
Contohnya, perniagaan baru anda mengadakan kempen pemasaran baru melalui e-mel, iaitu dengan menyebarkan berita dan program terbaru, tetapi kaedah ini kurang sesuai jika anda perlu membuat pengumuman dalam waktu yang singkat.
Pemasaran SMS memberi penyelesaian untuk ini.
2. Cuba kaedah lama
Kaedah dan media pengiklanan yang telah teruji dan bersifat tradisional seperti media cetak perlu terus digunakan. Ketika bekerja, penggunaan media cetak dan tradisional lain ini dijadikan sebagai cara sampingan selain pemasaran secara SMS, agar sasaran pemasaran tercapai dengan secara optima.
3.Berjaya maksimakan pemasaran jenama melalui SMS
Jika dipertimbangkan keefektifan kos, pemasaran dengan SMS boleh memberikan keutungan pelaburan yang semakin meningkat. Penggunaan pemasaran SMS bukan sekadar untuk menjayakan jenama. Jenama-jenama seperti Whita Castle, rangkaian restoran makanan segera dan Ashley Stewart turut menggunakan kaedah ini dan berjaya.
Jika pelanggan atau konsumer yang Anda sasarkan adalah pengguna SMS yang tegar atau bukan peminat aplikasi telefon pintar, atau hanya menggunakan telefon bimbit sederhana, pemasaran SMS lebih sesuai untuk perniagaan Anda bagi mencapai status perniagaan dan meluaskan bes pelanggan Anda.
Dengan Tool Yang Sangat Proven Untuk Pemasaran SMS Anda Boleh Baca Artikal Selanjutnya disini Strategi Pemasaran Paling Powerful dengan SMS Marketing
EmoticonEmoticon